3 la 10 MII – Dominatia Freebies!

Reviste cu produse gratuite

Reviste cu produse gratuite

De cateva luni nu pot sa nu observ avalansa de produse care se livreaza in pachetele revistelor. Este clar ca industria de print merge din ce in ce mai rau altfel nu-mi explic de ce Mos Craciun vine in fiecare luna :)

Sistemul de “bundle” – pachet, oferta sau promotie este un motor extrem de puternic al marketingului jurnalistic. Ochii ti se lipesc pe chestiunea gratuita in cauza si incepi sa te gandesti ca merita sa cumperi produsul la un pret mai ridicat – pentru a primi si cadoul. In ceea ce priveste revistele, pe langa multimea de mostre si esantioane cu care suntem obisnuite si care sunt deja de domeniul trecutului, acum la putere sunt flacoane full-size. Asa se face ca ambalajele revistelor ne tenteaza cu apa termala, produse demachiante, lacuri de unghii, creme de maini sau articole de make-up.

Reviste cu cosmetice gratuite

In alte tari unde supermarketurile si benzinariile nu sunt neaparat principalele purtatoare de materiale jurnalistice, nu stiu daca lucrurile acestea functioneaza asa de bine. Da, probabil ca te uiti la standul de reviste si vezi cam ce ofera fiecare in mod comparativ, insa tind sa cred ca este ceva mai mult decat atat si ca femeile au in sange conceptul ofertelor. De multe ori observ in jur atitudini si preferinte in ceea ce priveste “cel mai lucios cadou”, decat in calitatea revistei. Din pacate pentru mine, cadoul mai scump este un cover-up evident pentru o calitate mai scazuta a revistei in luna respectiva si ca asa editura mai compenseaza si isi ridica nivelul vanzarilor si este trist sa vad multe ori bataia se da chiar la raft iar situatia pur ipotetica “InStyle are cadou o geanta…Marie Claire un sampon”, cred ca o sa iau x”.

E-mook japonez cu cadou de la Cath Kidston

E-mook japonez cu cadou de la Cath Kidston

In Japonia exista un fel de pachete numite “e-mook” – un mix intre o revista si o carte (ebook vs. magazine) care ofera un material tip catalog cu informatii si imagini din colectia unui designer alaturi de un cadou – o geanta sau un portfard braduite in original See by Chloe, Marc Jacobs sau Ana Sui, drgut si ingenios dar si pretul este mai mare – in jur de 45 RON. Majoritatea bonusurilor incarca si la noi pretul revistei cu pana la 10 RON dar macar sa stii ca primesti ceva calitativ. Cosmeticele merita cel mai mult dupa parerea mea. Toate acele produse pe care le-am vazut bonus de la Ivatherm sunt chiar grozave.

Reviste cu freebies

In Australia, se pare ca lumea este la fel de incantata de bonusuri pe reviste si la fel si in Anglia. Un mic studiu al site-ului fashionista.com a scos la iveala faptul ca 70% dintre femei nu apreciaza cadourile decat daca sunt cat de cat calitative si sunt adaptate la stilul revistei. In cazul in care produsele oferite ca si goodies nu sunt ceea ce-si doresc, dar revista este, acestea cauta variantele fara cadou datorita pretului mai mic. Se aplica foarte bine si varianta inversa: cadou dragut -> cumpara revista desi nu ar lua-o neaparat. Referitor la cadourile brand-uite, majoritatea persoanelor care si-au spus parerea nu suporta agendele si cadourile cu logo-ul revistei gravat mare pe ele spunand ca nu vor sa fie bantuite mereu de produsul primit gratis.

Reviste cu cosmetice gratuite

Consumatoarele afirma ca ar prefera sa cumpere revista pentru content de calitate si experienta de a rasfoi decat pentru un cadou pe care poate nu-l vor folosi.

Concluzia este ca toata revolutia informatica si modul in care consumam informatia au schimbat dramatic perceptia generala asupra revistelor, mai ales a celor de moda sau stil.

Un lucru e sigur, cu cadou sau fara, eu cumpar ELLE, Harper’s Bazaar sau Marie Claire Style doar pentru pura placere de le rasfoi si de a ma uita la toate acele poze lucioase. Sunt convinsa ca la fel si voi, continutul il stiti in mare de cateva saptamani/luni de pe net. Nimic nu este mind-blowing inafara poate de editorialele si interviurile acordate in exclusivitate care fac sa merite aceasta investitia lunara in reviste glossy. Sau doar pentru colectionari. Sunt convinsa ca lucrurile vor merge din ce in ce mai prost pentru publicatiile in print pentru ca tehnologia le va lovi inca o data, si mai precis cu abonamentele pe iPad si experienta digitala care va duce lumea spre o varianta din ce in ce mai GREEN/ECO si “fara-de-hartie”.

Surse : fashionista.com, littlestuffthatmatters.blogspot.com, rachelphipps.com

What do you think?