Avem BRAND – Avem VALOARE

WLA – World Luxury Association este asociatia care desemneaza cele mai valoroase branduri anual, iar judecand dupa standardele acesteia, 2011 a fost un an marcant pentru marcile frantuzesti si italiene cu renume atat pe piata occidentala, cat si pe continentul asiatic.

Dar nu este vorba doar despre nume in industria modei sau a accesoriilor, pentru ca aceasta organizatie non-profit nominalizeaza cele mai puternice marci si in alte domenii precum statiuni de lux, masini, bauturi, ceasuri, produse inovative sau cosmetice, in functie de variate considerente ce tin de cercetare de piata si impactul la nivelul consumatorilor.

Certificat WLA - Chanel

Certificat WLA 2012 - Chanel

Ultimul raport facut de WLA a fost dezvaluit in timpul evenimentului de la Beijing de pe 19 ianuarie, care este oarecum echivalentul premiilor Oscar in materie de branduri de lux. In ceea ce priveste continutul raportului, unul din elementele cheie se refera la migrarea puterii de cumparare a produselor de lux spre China. Acest lucru nu este deloc neasteptat, cauzat de intreg fenomenul deprecierii monedei Euro si al aprecierii Yenului, dar si a numarului masiv al populatiei chineze care a calatorit in Europa si Statele Unite in 2011. Toti acesti factori au contribuit la rezultatele din raportul WLA, care preconizeaza ca in 2012, valoarea totala a consumului de bunuri de lux va atinge cote record de 59 miliarde de euro.

Hermes - Vitrina 2011

Hermes - Vitrina 2011

TOP 10 – BRANDURI MODA

Hermes
Chanel
Louis Vuitton
Christian Dior
Ferragamo
Versace
Prada
Fendi
Giorgio Armani
Ermenegildo Zegna

Dupa WLA, cele mai puternice branduri de moda sunt cele heritage, case cu etate din Franta sau Italia. Multe dintre aceste branduri au anuntat deja scumpiri cu pana la 10% a preturilor pentru 2012 datorita cresterii costurilor la materiale de lux, in special matase, casmir, piele exotica. Aceasta nu poate fi decat un factor care contribuie pe lista luxury, unde cel mai scump e vazut de cele mai multe ori ca fiind cel mai bun.

 

Print ad - Cartier -Toamna/Iarna 2011 - 2012

Print ad - Cartier -Toamna/Iarna 2011 - 2012

TOP 10 – BRANDURI BIJUTERII

Cartier
Van Cleef&Arpels
Boucheron
Harry Winston
Chaumet
Kloybateri
Bvlgari
Montblanc
Tiffany&Co
Mikimoto

In ceea ce priveste sectorul de bijuterii, clasamentul cu primele 10 branduri nu rezeva mari surprize. Anul trecut, lista a fost constituita din aproximativ aceleasi nume, dar inter-schimbate. Majoritatea acestor case au prins o ascensiune fulminanta in timpul sezonului premiilor (Oscar si Globurile de Aur) unde au parte de o expunere mondiala. De asemenea unele targeteaza recent si alte nise de piata, spre exemplu Montblanc a facut o colectie inspirata de Grace Kelly.

Patek Philippe - Campanie - toamna 2011

Patek Philippe - Campanie - toamna 2011

TOP 10 – BRANDURI CEASURI

Patek Philippe
VacheronConstantin
Piaget
Jaeger-Le Coultre
Audemars Piguet
Blancpain
Rolex
Breguet
IWC
Franck Muller

Brandurile de ceasuri fruntase clasamentul mondial al luxului sunt cunoscute si rostite cu admiratie de catre orice impatimit al acestui domeniu. Piaget, spre exemplu a urcat in clasament fata de anul precedent datorita modelelor artizanale ce contin “skeleton movement”, anume transparenta in design pentru a se observa mecanismul ceasului. Alte branduri prezente mai jos pe lista au afirmat ca una dintre marile dificultati consta in capacitatea de productie limitata.

 

Helena Rubinstein - Pop-up store

Helena Rubinstein - Pop-up store

TOP 10 – BRANDURI COSMETICE

Chanel
Christian Dior
Guerlain
Givenchy
Helena Rubinstein
Sisley
La Prairie
La Mer
Lancome
Biotherm

In sectorul beauty, se pare ca elementul definitoriu de influenta asupra vanzarilor si a perceptiei brandului a fost cel ce tine de loialitatea fata de brand. Si modalitatea de promovare a contribuit la awarness-ul fata de marcile de cosmetice. Spre exemplu, brandul Helena Rubinstein a semnat numeroase parteneriate prin care a instalat standuri pop-up in mijlocul magazinelor de beauty.

 
Surse cifre:  Top 100 branduri 2012 – Lista completa, Accesories Magazine , PR News Wire
What do you think?