Constat cu mandrie si entuziasm prezenta din ce in ce mai pregnanta a designerilor romani in segmentul hainelor de lux si in special a rochiilor de gala. In sezonul premiilor – Globurile de Aur, Oscar sau Grammy, numeroase actrite sau persoane publice au fost impodobite de creatii semnate Maria Lucia Hohan, Lorena Sarbu sau Aura Cercel.
Sunt convinsa ca initialele MLH au deja o rezonanta puternica in mintile noastre. Imaginea rochiilor lungi in culori blush si cu pliuri vaporoase, asemeni zeitelor din antichitate ne-au starnit admiratia inca din editorialele in reviste glossy romanesti, iar apoi am putut urmari cu multe like-uri cum talentata creatoare a imbracat rand pe rand celebritati pe “Covorul Rosu”. Presa din strainatate i-a sesizat potentialul si a marcat anul 2012 ca “momentul Hohan”, punand una langa alta vedete precum Nikki Reed, Carrie Underwood si Demi Lovato, toate uluitor de frumoase in creatiile tinerei creatoare.
O miscare importanta in evolutia brandului Maria Lucia Hohan, a fost avantul in consolidarea brandului in mediul online. Canalele de social media si e-shopul sunt poate cea mai puternica componenta de promovare actuala, astfel starurile din Romania imbracate cu rochii Maria Lucia Hohan si pictorialele au capatat awarness la nivel augmentat. Citeam intr-un interviu pe VogueCity.com ca noua miscare a creatoarei va fi o colectie pentru fetite, inspirata de faptul ca Maria insasi este mamica. Frumoasa extensie de brand, recunoastem ca asteptam cu entuziasm sa vedem cum brandul atinge noi inaltimi.
“My advice is that [brands] should forget about the traditional promotion and consider innovative promotion … which create real opportunities.” MLH
Desi de Lorena Sarbu nu auzisem pana de curand, am ramas impresionati sa vedem ca stapaneste perfect arta dramatismului si a aparitiilor spectaculoase. Rochiile ei ne-au atras atentia la New York Fashion Week 2012, unde creatoarea a prezentat pentru prima data la Lincoln Center colectia de toamna 2012, inspirata de starul Madonna.
Desi colectiile ei anterioare sunt prezente deja in lanturi de retail din Statele Unite – Bergdorf Goodman, Saks Fifth Avenue sau Hugo Nicholson, credem totusi ca acesta este un moment cheie in dezvoltarea brandului.
Aparitia la NYFW probabil ca ii va deschide Lorenei Sarbu multiple posibilitati de colaborare si expunere in cadrul stilistiolor si vedetelor care incurajeaza designeri mai aparte.

Heather Morris, Chyler Leigh, Carrie Underwood, Kelly McDonald in creatii Lorena Sarbu
Aura Cercel este o alta creatoare de moda nominalizata pe lista noastra de mandrii autohtone. Ne-a impresionat prin faptul ca a reusit sa dezvolte brandul Eva Culture de la un singur magazin pe care il avea in Bucuresti si sa-l extinda pe un continent complet strain, inainte de boom-ul promovarii prin noile media.

AnnaLynne McCord // Mya // Amber Heard
Se spune ca doar cei puternici se adapteaza si supravietuiesc schimbarilor. Se pare ca Aura este una dintre acestia. In doar cativa ani, munca si perseverenta au favorizat aparitia rezultatelor, deoarece rand pe rand, vedete si celebritati din Romania si din Statele Unite, s-au lasat seduse de creatii vestimentare sau accesorii Eva Culture. Nici linia ei secundara de tricouri nu ne-a dezamagit, January are potential imens de dezvoltare in sectorul luxury basics. Nu stim ce planuri are Aura pentru viitor, insa suntem convinsi ca acesta este de abia inceputul. De abia asteptam sa vedem bijuteriile la vanzare in buticurile online de lux.
Sursa poze: marialuciahohan.com, lorenasarbu.com, elle.com. forbes.ro