Moda descoperita prin Social Networking

Moda descoperita pe retelele de socializareUn articol pe NY Times insista pe faptul ca retelele sociale au devenit platforme ideale pentru comunicarea intre consumatori si branduri si in special de fashion. Dupa parerea mea chestia asta functioneaza perfect !

In primul rand pentru ca in momentul in care il abordezi pe Twitter sau pe Facebook, consumatorul e relaxat si cu garda jos. Doar sta pe Facebook pentru fun, sa vada ce au mai facut prietenii lui si ce s-a mai intamplat cu toate quizzurile si aplicatiile acelea. Asadar deschiderea lui este foarte mare. E cu adevarat atent… In asta sta succesul comunicarii relaxate pe bloguri si alte retele socile.

In al doilea rand, el e acolo pentru ca vrea sa fie, ti-a cautat blogul sau s-a abonat la pagina ta de Facebook apasand pe “Become a fan! ” sau te urmeaza pe Twitter. Oricare ar fi, rezultatul e acelasi: te asculta, e atent!

Privind din cealalta perspectiva, fie ca iti cauti informatiile de pe bloguri, YouTube, Twitter sau mai nou pe ultra popularul Facebook, esti plasat fix in mijlocul evenimentelor. Iar, cea mai tare senzatie este ca nu trebuie sa mai astepti urmatorul numar din ELLE, Cosmopolitan, The ONE… etc., pentru ca ai acces la informatie chiar acum.

Pentru primul an, designerii au inceput cu adevarat sa se adreseze direct consumatorilor, fara ca informatia sa mai fie prelucrate de editori de moda de la reviste glossy sau buyeri de la magazine celebre. Acum poti sa vezi totul in magazine virtuale, si sa dai si feedback extrem de rapid printr-un comentariu pe vreun blog sau pe Facebook.

Una dintre companiile mari de fashion care a inceput sa acceseze publicul prin retele sociale este brandul italian, mult prea cunoscut la noi in tara de la atatea imitatii, Dolce & Gabbana. Designerii, Domenico Dolce si Stefano au angajat 4 bloggeri care sa tina la curent publicul online si sa dea postari pe Twitter cu chestiile esentiale din timpul prezentarilor Dolce & Gabbana. Acest procedeu, “live-tweeting” adica “a ciripi in direct” este un sistem destul de nou pentru industria de fashion. De obicei, toate prezentarile au un public foarte bine targetat, buyeri, celebritati, oameni de referinta din moda, deci mai putin publicul larg si relativ interesat de fashion. Eu sustin chestia asta, mi se pare genial sa poti sti ce se intampla fix in momentul acela, fara sa fii neaparat acolo, un fel de “din culise”.

“Blogurile sunt foarte importante pentru noi. Suntem mereu la curent cu noutatile si cautam intotdeauna sa le descoperim pentru ca acestea reprezinta un mod spontan si rapid de a avea acces la informatie proaspata”

Un alt lucru pe care Dolce & Gabbana l-a facut este sa publice jurnale video pe YouTube. Foarte usor utilizatorii se pot abona si pot fi la curent cu ultimele noutati, pentru ca YouTube le va trimite un mail spunand “Ai noi video-uri de vazut!”

Mergand mai departe, show-ul a fost emis live pe site-ul Dolce & Gabbana si pe Fashion TV, cu camere de filmat pe podium, in culise si la intrare. Cand acestea au fost publicate pe You Tube au avut un impact total, practic canalul Dolce & Gabbana a devenit cel mai vizualizat pe glob in ultimele 24 de ore.

Dar sunt si alte branduri de fashion care folosesc retelele sociale pentru a se promova sau a se conecta cu vizitatorii. Spre exemplu Yves Saint Laurent si Stella McCartney folosesc Twitter.

Un lucru din articol mi s-a parut amuzant, apropo de Lady Gaga, despre care scriam ieri ca misca trendurile. Este un exemplu clar de ce putere au retelele sociale caci momentul in care Ladu Gaga a dat pe twitter linkul spre emisia live a show-ului Alexander McQueen… site-ul a cedat :))

Efectul de turma, ideea de “bandwagon” este un concept din mass-media care se aplica perfect cu abordarea retelelor sociale. Mai intai a fost mIRC, dupa aceea ne-am mutat toti pe Messenger, apoi pe Hi5 si acum pe Twitter si pe Facebook. Ideea abordarii rapide a trendurilor de retele sociale te plaseaza, pe tine ca si consumator fix in mijlocul bataliei dintre branduri. Te lasi captivat de poze si de linkuri colorate, ajungi sa-i urmezi si sa nu mai stii unde sa dai urmatorul click ….

Surse citate: nytimes.com
What do you think?