TOP Fashion Brands

Marele news-blockster bloomberg.com informeaza despre cele mai valoroase branduri din 2010. S-a publicat chiar si o brosura in care se explica pe larg mecanismul prin care toate aceste branduri de fashion si domenii conexe au ajuns sa fie foarte valoase atat consumatorilor dar si industriei. (Raportul si clasamentul sunt disponibile aici pentru studiu mai intens).Branduri top haine 2010 Lux Clasamente

Dinamica consumatorilor este componenta activa la aceste cresteri, respectiv scaderi ale valorii brandurilor. Dar lucrurile s-au schimbat acum. Nu mai cumperi ce gasesti la magazinele din oraselul tau ci cauti, compari, creezi, copiezi sau calatoresti pentru a avea acces la ce e mai bun si la ce iti place.

Brandurile comunica din ce in ce mai mult dar si incep sa asculte, iar canale bilaterale precum blogurile, Facebook, Twitter sau YouTube au devenit din ce in ce mai puternice pentru ca dau dreptul la replica oricarui pasionat al modei.  Anul trecut tinerii nu au mai ghidat industria si asta a adus prejudicii serioase multor branduri precum Esprit care a inregistrat o scadere de 28%. Chiar si gigantul de fashion retail H&M a simtit recesiunea in special datorita acestei mari raspandriri (2000 de magazine in 37 de tari!). Anul trecut H&M a deschis magazine in Russia si Korea de Sud.

Brandurile care au reusit sa se mentina pe linia de plutire au fost cele care aveau un segment de piata mai bine determinat. Spre exemplu Nike si-a crescut valoarea brandului cu 5 procente printr-o campanie back-to-basics care amintea de valorile brandului.Top branduri - fashion retail si luxury
Mostenirea brandului si valorile lui core au ajutat foarte mult la construirea unei increderi ale consumatorului in brand. Levis spre exemplu a mizat pe diferentiatorul lor fundamental in raport cu competitia si anume pretul accesibil al unei perechi de blugi. Si ZARA a fost destul de afectat anul trecut datorita scaderii economiei locale, dar totusi a reusit sa aiba o crestere de 4 procente datorita pietelor de desfacere globale. Ralph Lauren a inregistrat o usoare scadere pentru ca publicul tinta a devnit mai interesat in 2009 mai degraba de satisfacerea unor nevoi decat a unor dorinte.

Trendurile anul acesta…

Incadreza consumatorul in categoria mai interesata de pret decat de logo-uri si foarte atrasi de toata aceasta diversitate de pe piata de fashion retail. Ei vor aprecia toate produsele personalizate si atent customizabile.
Conceptul de fast-fashion se va mentine datorita faptului ca majoritatea consumatorilor isi vor crea dulapuri eterogene care combina mass-market cu bunuri de lux.Branduri de top - retail si luxury`

In sectorul luxury lucrurile au fost mult mai agresive pentru ca majoritatea brandurilor au suferit direct in urma recesiunii. Cheia de supravietuire a fost de a gasi acel grup tinta care apreciaza valorile brandului si le urmeaza indiferent de conditiile economice. Spre exemplu Hermes si Gucci au accentuat valoarile si exclusivitatea brandului si au renuntat sa promoveze modelele foarte avangardiste. Louis Vuitton care isi mentine pozitia de cel mai valoros brand al sectorului de lux de 5 ani incoace printr-o abordare inversa. Brandul a crescut preturile, a investit in modele conceptuale si a accentuat calitatea si permanenta brandului.

Majoritatea consumatorilor insa nu au fost atat de motivati sa investeasca in bunuri de lux datorita temerilor si stereotipurilor societatii, mai precis “cum vor fi vazuti daca cumpara genul acesta de bunuri?” Pana si in sectorul de lux a devenit acceptabila combatia de high cu low iar un tricou Toshop se asorteaza fara greseala la o bijuterie Tiffany sau o geanta LV.

Piata asiatica s-a ridicat foarte mult in acest sector si in special China. Spre exemplu vanzarile de ceasuri si bijuterii de lux pe segmente mai low – cu preturi intre 3000$ si 4000$, au scazut foarte mult peste tot exceptie facand tocmai China. Tot aici consumatorii nu au simtit nevoia sa-si ascunda cumparaturile de lux datorita atitudinii altor persoane ci au dezvoltat simtul de a se afisa cu luxul. Aceeasi situatie s-ar fi propagat si pe piata ruseasca dar anul trecut rusii au fost foarte afectati de criza.  Strategiile viitoare nu inclina spre o ieftinire a bunurilor de lux, nicidecum. Crezul general este ca brandurile se vor concentra pe consumatorii fideli si vor incerca sa valorifice cat mai mult segmentele superioare ale brandului.

Trendurile pentru 2010-2011 spun o singura poveste…

Investitie! Consumatorii vor cauta piese care sa merite versus piese de moment. Substanta brandului va depasi conceptul “in voga” iar mostenirea brandului se va clasa inainte de conceptul “eticheta la vedere”.
Un lucru foarte interesant din acest raport se refera la experienta consumatorilor cu brandurile luxury. Aceasta interactiune se va realiza foarte intens prin mediile online datorita faptului ca serviciile online pot depasi uneori comportamentul personalului din magazine!

Sursa cifre: bloomberg.com, millwardbrown.com – BrandZ Top Report

What do you think?